איך לבחור את הסולם המתאים לעבודה ואיך להשתמש בו בצורה נכונה?

January 12 2023doritr

סולמות הם כלי חיוני לעבודות רבות ושונות. לא רק בעלי מקצוע משתמשים בסולמות אלא גם המשתמשים הביתיים. עם זאת, בחירה ושימוש בסולם המתאים לעבודה הם קריטיים לבטיחות ולהצלחת הפרויקט שלכם.
בכתבה הבאה, נציג טיפים שיעזרו לכם לבחור את הסולם המתאים ביותר לפרויקט שלכם.
הכתבה בשיתוף עם אתר “דיל הדילים” המוכרים מגוון גדול של סולמות טלסקופיים מאלומיניום, עגלות משא ומוצרים נוספים.

רכשו סולם בגובה המתאים

השלב הראשון בבחירת הסולם הנכון הוא להגדיר את הגובה אליו אתם צריכים להגיע. נסו לבצע מדידה של המרחק מהקרקע לנקודה הגבוהה ביותר שאתם צריכים להגיע אליה ולאחר מכן, הסתכלו על דגמים של סולמות שיכולים להגיע לגובה הנדרש. טיפ בטיחות מאיתנו: מומלץ לא להגיע למצב בו אתם עומדים שני השלבים העליונים של הסולם.

בדקו איזה סוגי של סולם אתם צריכים

ישנם סוגים שונים של סולמות, כמו סולם מדרגות, סולם הארכה, סולם כפול, סולם יחיד, סולם פלטפורמה מתקפל, סולם לעליית גג ועוד. לכל סוג, יש יתרונות וחסרונות משלו, לכן כדאי לבדוק מהו הסוג שהכי מתאים לפרויקט שלכם. להלן פירוט קצר על חלק מהסולמות שהוזכרו לעיל:

-סולם כפול – מדובר על סולם שעשוי לרוב מאלומיניום. הוא קומפקטי, קל משקל וניתן לאחסן אותו בתא המטען של הרכב או בארון (שכן הוא לא תופס מקום). הוא נפתח לשני מצבים: מצב A ומצב השענה על הקיר.

-סולם יחיד – הוא עשוי מעץ או אלומיניום. אם מדובר על סולם עץ, הרי שהוא לא יהיה טלסקופי ולא יהיה אפשר לקפל אותו. מנגד, אם מדובר על סולם אלומיניום, יהיה אפשר לקפל אותו בקלות. הוא נפתח למצב אחד בלבד והוא השענה על קיר. משתמשים בו לרוב על מנת לעלות למקומות גבוהים כמו הגג למשל.

-סולם לעליית גג – מדובר על סולם שיכול להחליף גרם מדרגות בנוי קבוע. ניתן לשלוף אותו כשרוצים לעלות לעליית הגג או לגלריה וכאשר מסיימים, ניתן להחזיר אותו חזרה לגומחה שלו בתקרה.

בדקו את כושר הנשיאה של הסולם

לפני בחירת סולם, כדאי לבדוק את כושר הנשיאה שלו זאת על מנת שיהיה אפשר לוודא שהוא יכול לתמוך במשקל שלכם ובמשקל הכלים והחומרים שלכם. רוב הסולמות, מגיעים עם כושר נשיאה של עד 150 קילוגרמים.

בדקו שהסולם בטיחותי

בטיחות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם, כאשר אתם עושים שימוש בסולם.
כדאי לבחור בסולם עם מאפייני בטיחות כמו רגלים יציבות ועמידות להחלקה, מנגנוני נעילה ומייצבים. רגליים עמידות להחלקה יכולות למנוע מהסולם להחליק או להתהפך, בעוד מנגנוני נעילה יכולים לשמור על הסולם במקומו. מייצבים יכולים לספק תמיכה נוספת ולמנוע מהסולם להתנדנד.

בדקו את הסולם לפני שאתם עושים בו שימוש

לפני השימוש בסולם, כדאי לבדוק אותו ולוודא שהוא תקין. יש לבדוק אם יש סדקים, שברים או נזקים אחרים שיכולים לסכן את בטיחות המשתמשים בסולם. כמו כן, יש לבדוק בקפידה את השלבים בסולם ורכיבים אחרים כדי לוודא שהם פועלים כראוי. אם הבחנתם בבעיות כלשהן, אל תשתמשו בסולם ותדאגו לתקן אותו (אם הוא עדיין במסגרת האחריות) או פשוט להחליפו בסולם אחר שהינו תקין.

כללי בטיחות לשימוש בסולם

שימוש בטוח בסולם חשוב לא פחות מבחירת הסולם הנכון. הנה כמה טיפים לשימוש בטוח בסולם:

-הציבו תמיד את הסולם על משטח יציב.

-הימנעו מהשענת הסולם על קיר שאינו חזק מספיק כדי לתמוך בו.

-טפסו על הסולם כאשר הפונים שלכם פונות אל הסולם והחזיקו היטב את השלבים כאשר אתם מטפסים למעלה או למטה.

-אל תישאו פריטים כבדים או מגושמים במעלה הסולם.

-אל תחרגו מכושר הנשיאה של הסולם. בדקו מהו כושר הנשיאה בהוראות היצרן ותפעלו לפיו.

 

Share:

indexparty

הישארו מעודכנים